Tuesday, January 4, 2011

Apa yang salah, apa yang betul?

Tahun ini sudah 11 tahun Majalah PC diterbitkan oleh Karangkraf. Dan selama itulah pelbagai corak dan bentuk persembahan MPC dipaparkan untuk para pembaca. Pelbagai cara kami persembahkan dengan usaha dan cara yang kami mampu. Kerana sering ada kekangan yang berlaku setiap kali kami mahu lakukan sesuatu kebaikan.

Namun kami di MPC tidak berputus asa kerana ada lebih daripada 100,000 pembaca MPC di luar sana yang mahukan MPC setiap bulan. Malah kami berbangga kerana sudah ramai yang mahir dengan komputer dan faham dengan komputer kerana MPC yang dibaca setiap bulan.

Malah ada pembaca MPC yang telah pandai komputer dengan membaca MPC tidak lagi membaca kerana mereka sudah pandai. Kami tidak kisah jika mereka tidak membeli lagi MPC tetapi jangan pula mengata MPC di alam siber. Kerana tindakan itu bagaikan seekor anjing yang mengigit orang yang melepaskannya. Maaf jika perkataan anjing tidak anda sukai, itu hanya perumpamaan.

Satu lagi kami di MPC tidak mahu mempromosikan penggunaan perisian cetak rompak secara langsung. Kami faham kenapa para pembaca menggunakan perisian cetak rompak. Kami juga tidak setuju dengan harga perisian yang tinggi. Walaupun ada perisian alternatif tetapi tidak semua yang mahir dan mahu menggunakan perisian-perisian itu. Kami minta maaf jika kami tidak menjawab pertanyaan anda mengenai cara dan di mana mendapatkan perisian cetak rompak kerana kami mahu mempromosikan tindakan itu.

Kadang-kadang tindakan yang betul menjadi salah kepada orang lain, dan kadang-kadang tindakan yang salah menjadi betul kepada orang lain.

Jujurlah, bertanggungjawab, bina wawasan, disiplin diri dan hati, bekerjasama dengan semua, adil kepada semua dan prihatin dengan sesiapa sahaja. Agar kita hidup bahagia dunia & akhirat. AMIN!

Wassalam

No comments:

Post a Comment